Loppemarkedtur til Jylland

esbjerg - loppemarked - retro - vintage - inspiration - kunst - blog - nordiske riger - still life - by - dansk - kræmmermarked - loppefund - marmor - statue - hotel - struktur - uhygge - udsigt - solopgang - eames - mennesket ved havet - hund

I weekenden tog min kæreste og jeg på loppemarkedtur til Jylland. Vera blev passet hos sine bedsteforældre , og målet kunne derfor for os bare være at køre derudad og finde de loppemarkeder vi nu kunne finde. Det eneste der var sikkert var at endestationen skulle være Vesterhavet med overnatning i Esbjerg.

Jeg skal love for at vi fandt loppemarkeder på vejen – hele 12 loppemarkeder fik vi besøgt. Dog uden den store gevinst i forhold til at vi besøgte så mange loppemarkeder, men noget godt kom vi da hjem med.

Favoritten for mig var helt sikkert at finde skønheden du ser forneden.

tegning - grafik - 1969 - dansk grafik - dansk kunst - illustration - inspiration - nordiske riger - svend p - billede

Jeg var solgt da jeg så billedet. Jeg synes det er helt fantastisk flot, og det passer perfekt til min kommende billedevæg ( stuen skal lige renoveres færdig først ) Jeg er ved at undersøge hvem der helt præcis står bag billedet, og hvad historien er. Men det er ikke nemt at støve noget op, så kender du til noget, må du endelig skrive det i kommentarfeltet.

Derudover fik jeg fat på sjov keramik – ikke noget af værdi, men keramik jeg synes passer godt til vores lille hjem.

keramik - retro - vintage - le cruset pande - vase - potteskjuler - dekoration - inspiration - nordiske riger - svensk keramik - tysk keramik

Et af de første steder vi besøgte var et fast loppemarked mellem Assens og Middelfart. Det absolut mest uhyggelig loppemarked jeg nogensinde har besøgt… Og derfor var jeg jo nødt til at gå ind at spørge hvad det var for sted. Det viste sig at det var en gammel saftstation som i gamle dage havde været meget aktiv og som havde haft en kæmpe produktion. Ejeren havde et væld af historier om bygningen og området, og lige så mange historier som han havde lige så meget havde han fået samlet på stedet. Hele området var dog også fyldt med katte, hvilket også var med til at der ikke kom noget med fra dette sted. Jeg har aldrig set så mange katte på et sted, eller været i et rum med så høj koncentration af katteurin.

foto-11111

foto-55555

foto-111111

Efter det overvældende besøg på den gamle saft station, blev næste stop i Jylland. Og det var en god fornemmelse endelig at ramme Jylland. Her er bare altid så rart at være. Vi kørte tværs over Jylland med stop i Kolding, midtvejs og ved Bramming Kræmmermarked. Da vi endelig ankommer sent til vores hotel ( Scandic ) i Esbjerg, er vi godt brugte og det blev ikke til meget mere end film og dejlig burger fra Cafe Frederik.

foto-222222

foto-444444

foto-33333

foto-5

foto-555

foto-333333

foto-444

Inden vi søndag formiddag igen forlod Esbjerg, tog vi på en lille tur rundt i byen og på havnen – Esbjerg er et fotografisk inspirerende industriområde og by. Jeg skal helt sikkert tilbage igen med kameraet og mere tid!

foto-4

foto-2

foto-1

foto-222

Jylland var en god oplevelse, og det er så dejligt befriende og opløftende at køre derudad og opdage nye steder og møde nye mennesker (og hunde). Man burde gøre det noget oftere!

Turen slutter hvor vi startede, nemlig i Faaborg ved mine svigerforældre, hvor Vera havde hygget sig imens hendes forældre havde været på 500km lang rejse i loppemarkeder og den jyske hede.